Mangaged Services - whitepaper
Om vårt whitepaper

IT-avdelningar står inför många utmanande situationer – den genomsnittliga organisationen använder idag många fler verktyg än för bara några år sedan. För att skapa en framgångsrik verksamhet krävs att organisationen förstår vilka möjligheter dessa verktyg för med sig. Samtidigt så utvecklas nya IT-verktyg som optimerar kostnaderna och utvecklar verksamhetens möjligheter. Även om dessa oftast kretsar kring att reducera kostnader och lösa problem i verksamheten, speciellt med Salesforce teknik, uppkommer ofta en brist på kvalificerade specialister som kan hantera dessa nya verktyg.

Den ökade expertisen kring dessa verktyg, i kombination med det begränsade antalet experter som förstår dem, mynnar ut behovet av en ny typ av tjänst – Managed Services eller hanterade tjänster. Men vad betyder det egentligen? Vilka är de mest kritiska aspekterna och varför är det värt att tänka över dessa när du väljer en IT-partner, som hjälper dig att utveckla din Salesforce-lösning? Vilka fördelar för det med sig om du lyckas implementera dessa tjänster och hur påverkar det din ROI (Return on Investment).

Vi har tagit fram svaren på dessa frågor i detta whitepaper. Vi kommer förklara de mest betydelsefulla delarna av Managed Services och presenterar hur tre ledande globala företag har tänkt när de valt Craftware som partner i denna lösning.

Rapportens innehållsförteckning
Är du intresserad av detta?
Klicka här för att ladda ner denna kostnadsfria rapport
I detta Whitepaper kommer vi presentera verkliga exempel på hur våra kunder använder Salesforce olika lösningar.
1/3
  • Managed Services avlastar användare 24/5

    Ett globalt företag med över 3.000 användare började använda Salesforce Sales Cloud i verksamheten. De behövde hjälp med en kontinuerlig support efter att företaget hade migrerat verksamheten till de nya Salesforce-instanserna. Supporten inkluderade hanteringen av användarfrågor, problemlösning och en kontinuerlig utveckling av systemet.

    I rapporten förklarar vi hur våra tjänster organiserades enligt DevOps-modellen så att vi kunde hjälpa företagets användare globalt, 24 timmar om dygnet, fem dagar i veckan.

  • Service för 5.500 Salesforce-användare

    Ett europeiskt företag med över 5.500 användare började använda Salesforce Service Cloud. Tjänsten används för att på ett sätt hålla koll på all kommunikation som sker mellan företagets anställda och deras kunder. Säljavdelningen fick nya möjligheter att överblicka verksamheten och hålla koll på försäljningen.

    I rapporten finner du hur implementeringen av Managed Services minskade antalet incidenter med upp till 40 procent. 

  • Ökad kvalitet av tjänster tack vare nya kompetenser

    Ett globalt läkemedelsföretag som använder Salesforce Cloud för att hitta nya återförsäljare ville öka kvaliteten av sina tjänster. Med vår hjälp kunde företaget optimera sina kostnader och föra över driften av systemet till ett kvalificerat team. Lösningen baseras på DevOps-modellen och skapade en enkel portal för företaget och dess IT-system.

    Från rapporten kan du lära dig hur vi löste kundens tekniska problem som växt fram under år av IT-utveckling.

Författarna till vårt Whitepaper
  • Min passion ligger i sport, speciellt volleyboll. Det här lärt mig disciplin, tålamod, uthållighet – något som är användbart i mitt professionella liv.

     

    Jag har arbetat i IT-branschen sedan 2009 och varit på Craftware i över fyra år. Jag arbetar som Service Delivery Team Manager och har lyckan att få leda och utveckla team på Service Manager-avdelningen. När jag arbetar med kunder sätter jag särskild vikt vid att förstå vilket värde de tillför kunden. Tillsammans kan vi föra verksamheten närmare deras kunder och nå nya företagsmål via framgångsrika samarbeten.

  • Jag är en erfaren Sales Manager med över nio års erfarenhet av försäljning i IT-branschen. Jag specialiserar mig på att hjälpa globala organisationer med en mängd av olika tjänster – från avancerad team leasing till komplexa e2e-drivna projekt samt managed services och olika utbildningsprogram.

     

    Jag är alltid nyfiken på att diskutera nya, skräddarsydda lösningar som möter kundens behov och utmaningar. På Craftware har jag varit ansvarig för företagskunder och deras Salesforce-lösningar i över 5 år.

Ladda ner vårt Whitepaper om Managed Service inom Salesforce här

Fyll i dina uppgifter för att ladda ner vårt kostnadsfria Whitepaper