Tjänster för IT

Har du byggt en produkt och vill börja tjäna pengar på den? Har du tillbringat månader på att analysera, implementera, göra korrigeringar och nya funktioner? Det finns så många förändringar att du undrar om du missade en detalj som kan förstöra wow-effekten när du lanserar produkten? Vänta inte och verifiera ditt verktyg med hjälp av en manuell testare. Väl genomförda manuella tester är en process som kräver teknisk kunskap och erfarenhet. På Craftware har vi båda dessa tillgångar, och i vårt arbete fokuserar vi framför allt på kvaliteten på de uppgifter som tilldelats oss.

Craftware photo_Ola i Adam
Fördelar
  • icon_zwieksza-jakosc-oprogramowania

    Se till hög kvalitet

    Se till att den nya produkten uppfyller dina förväntningar och uppfyller kraven.

  • icon-latwosc-obslugi

    Öka användarvänligheten

    Under simuleringen av att använda produkten under testfasen kommer du att öka dess intuitivitet och användarvänlighet.

  • icon-optymalizacja-kosztow

    Se upp för onödiga kostnader

    Om du testar produkten kommer du att undvika ekonomiska förluster på grund av potentiella fel.

  • icon_kontrola-realizacji-celow-sprzedazowych-1

    Kontrollera ändringar i produkten

    Tack vare testerna kommer du att säkerställa kvaliteten på förändringar som sker under underhållsfasen.

Områden där manuella test fungerar:
  • projekt / produkter med omfattande specialkunskaper;
  • mjukvaruutvecklingsprocess (PoC, projektfas);
  • högriskprojekt där felklassificering kan vara dynamisk;
  • skrivbordstester (t.ex. Java, C #);
  • utforskande tester som kräver testerupplevelse och intuition;
  • användbarhetstester för att bedöma förståelsen och användarvänligheten av en viss programvara;
  • ad hoc-tester som inte kräver grundlig förberedelse, såsom automatiserade tester;
  • tester av mobilapplikationer (iOS, Android, Windows Phone);
  • processer som går före automatiska tester;
  • testhanteringsverktyg (HP ALM, Jira, Visual Studio, Test Link, Azure Test Plan);
  • icke-funktionella tester (t.ex. Jmeter);
  • webbapplikationstest (Salesforce, JavaEE, CSS, HTML, SoapUI);
  • tester av andra verktyg (Atlassian Bamboo, SourceTree, GIT, Jenkins).
Hur planerar vi testerna?
  • icon-analiza-wymagań

    Kravsanalys

    Vi analyserar kraven för affärsmål som presenteras av kunden.

  • icon-przygotowanie-strategii

    Förberedelse av strategi

    Vi definierar teststandarder: mål, omfattning, budget, tid, team, testmetod, material, risk.

  • icon-przygotowanie-planu

    Förberedelse av planen

    Vi utvecklar en testplan som fördelar resurser: vem, när, vad, hur och var kommer att testas.

  • icon-przygotowanie-testu

    Förberedelse av tester

    Vi förbereder miljön för testning, vi skapar testdata.

  • icon-przygotowanie-zadan-testowych

    Förberedelse av testuppgifter

    Vi skapar listor över testfall som kommer att verifiera de funktioner som anges i kundkraven.

  • icon-wykonanie-testow

    Utför tester

    Vi utför tester, vi verifierar att kundens krav har uppfyllts.

  • icon-raportowanie-bledow

    Felrapportering

    Vi utför tester, vi verifierar att kundens krav har uppfyllts.

  • icon-weryfikacja-bugfixow

    Bugfixverifiering

    Vi kontrollerar om de rapporterade felen har rättats.

  • icon-testy-regresyjne

    Regressionstester

    Vi bekräftar om de ändringar som gjorts inte påverkade andra områden i applikationens drift.

Varför oss
  • icon_doswiadczeni-eksperci

    Tillgång till experter

    Vi använder 25 certifierade ISTQB Foundation-testare på Craftware.

  • icon-znajomosc-narzedzi

    Avancerad kunskap om verktyg

    Vi använder ett brett utbud av verktyg, inklusive Jira, Testlink, HPALM, Workbench, Postman, Jmeter, Selenium.

  • icon-doswiadczenie-projektowe

    Många projekt i portföljen

    Vi har genomfört tester i många internationella projekt och fått erfarenhet inom finans-, läkemedels-, medicinska och fordonsindustrin.

  • icon_integracje

    Erfarenhet av integrationstester

    Salesforce till Salesforce, TIBCO, SAP, Agnitio, tredjepartsintegrationer från / till Salesforce.

Vanliga frågor
  • Vi strävar efter att klienten ska vara så oberoende som möjligt efter implementeringsprojektet, att ha en eller flera administratörer som kommer att vara en intern supportlinje. Men ofta beslutar kunderna om ytterligare support från oss för att ha en erfaren partner till hands i svårare fall / problem.

  • Från vår erfarenhet rekommenderar vi produktägaren som huvudrollen, den person som är ansvarig för implementering på kundens sida (ansvar för affärs- och tekniska krav, samordning av andra personer på kundens sida, ansvar för vidare systemunderhåll och utveckling).

    För att projektet ska bli framgångsrikt är det nödvändigt att involvera: projektets sponsor / sponsorer (vanligtvis VD, styrelseledamöter), affärsprocessägare, som kommer att inkludera CRM, IT (Arkitekt som känner till systemen i företaget omfattande, personer ansvariga för enskilda system som kommer att integreras med CRM).

    Viktigt är också ambassadörer (dvs utvalda slutanvändare av systemet) och externa leverantörer – IT när det gäller integration med externa system, jag kan också vara marknadsföringsbyråer som genomför kampanjer för företaget (i fallet Salesforce Marketing Cloud, Audience Studio, Pardot).

  • Salesforce ger dig möjlighet att integrera med alla system, oavsett i molnet eller i kundens miljö. Han kan båda aktivt hänvisa till (ring API) andra system, såväl som att kallas av andra system.

    Dessutom har Salesforce sina egna integrationsverktyg – Mulesoft, som stöder alla tillgängliga integrationsmetoder på plattformen.

Behöver du mer information?
Skriv till oss, vi svarar gärna på dina frågor.
Marta Tyniec

Account Manager

sales@craftware.pl