Har du byggt en produkt och vill börja tjäna pengar på den? Har du tillbringat månader på att analysera, implementera, göra korrigeringar och nya funktioner? Det finns så många förändringar att du undrar om du missade en detalj som kan förstöra wow-effekten när du lanserar produkten? Vänta inte och verifiera ditt verktyg med hjälp av en manuell testare. Väl genomförda manuella tester är en process som kräver teknisk kunskap och erfarenhet. På Craftware har vi båda dessa tillgångar, och i vårt arbete fokuserar vi framför allt på kvaliteten på de uppgifter som tilldelats oss.

-
Se till hög kvalitet
Se till att den nya produkten uppfyller dina förväntningar och uppfyller kraven.
-
Öka användarvänligheten
Under simuleringen av att använda produkten under testfasen kommer du att öka dess intuitivitet och användarvänlighet.
-
Se upp för onödiga kostnader
Om du testar produkten kommer du att undvika ekonomiska förluster på grund av potentiella fel.
-
Kontrollera ändringar i produkten
Tack vare testerna kommer du att säkerställa kvaliteten på förändringar som sker under underhållsfasen.
- projekt / produkter med omfattande specialkunskaper;
- mjukvaruutvecklingsprocess (PoC, projektfas);
- högriskprojekt där felklassificering kan vara dynamisk;
- skrivbordstester (t.ex. Java, C #);
- utforskande tester som kräver testerupplevelse och intuition;
- användbarhetstester för att bedöma förståelsen och användarvänligheten av en viss programvara;
- ad hoc-tester som inte kräver grundlig förberedelse, såsom automatiserade tester;
- tester av mobilapplikationer (iOS, Android, Windows Phone);
- processer som går före automatiska tester;
- testhanteringsverktyg (HP ALM, Jira, Visual Studio, Test Link, Azure Test Plan);
- icke-funktionella tester (t.ex. Jmeter);
- webbapplikationstest (Salesforce, JavaEE, CSS, HTML, SoapUI);
- tester av andra verktyg (Atlassian Bamboo, SourceTree, GIT, Jenkins).
-
Kravsanalys
Vi analyserar kraven för affärsmål som presenteras av kunden.
-
Förberedelse av strategi
Vi definierar teststandarder: mål, omfattning, budget, tid, team, testmetod, material, risk.
-
Förberedelse av planen
Vi utvecklar en testplan som fördelar resurser: vem, när, vad, hur och var kommer att testas.
-
Förberedelse av tester
Vi förbereder miljön för testning, vi skapar testdata.
-
Förberedelse av testuppgifter
Vi skapar listor över testfall som kommer att verifiera de funktioner som anges i kundkraven.
-
Utför tester
Vi utför tester, vi verifierar att kundens krav har uppfyllts.
-
Felrapportering
Vi utför tester, vi verifierar att kundens krav har uppfyllts.
-
Bugfixverifiering
Vi kontrollerar om de rapporterade felen har rättats.
-
Regressionstester
Vi bekräftar om de ändringar som gjorts inte påverkade andra områden i applikationens drift.
-
Tillgång till experter
Vi använder 25 certifierade ISTQB Foundation-testare på Craftware.
-
Avancerad kunskap om verktyg
Vi använder ett brett utbud av verktyg, inklusive Jira, Testlink, HPALM, Workbench, Postman, Jmeter, Selenium.
-
Många projekt i portföljen
Vi har genomfört tester i många internationella projekt och fått erfarenhet inom finans-, läkemedels-, medicinska och fordonsindustrin.
-
Erfarenhet av integrationstester
Salesforce till Salesforce, TIBCO, SAP, Agnitio, tredjepartsintegrationer från / till Salesforce.
-
Vi strävar efter att klienten ska vara så oberoende som möjligt efter implementeringsprojektet, att ha en eller flera administratörer som kommer att vara en intern supportlinje. Men ofta beslutar kunderna om ytterligare support från oss för att ha en erfaren partner till hands i svårare fall / problem.
-
Från vår erfarenhet rekommenderar vi produktägaren som huvudrollen, den person som är ansvarig för implementering på kundens sida (ansvar för affärs- och tekniska krav, samordning av andra personer på kundens sida, ansvar för vidare systemunderhåll och utveckling).
För att projektet ska bli framgångsrikt är det nödvändigt att involvera: projektets sponsor / sponsorer (vanligtvis VD, styrelseledamöter), affärsprocessägare, som kommer att inkludera CRM, IT (Arkitekt som känner till systemen i företaget omfattande, personer ansvariga för enskilda system som kommer att integreras med CRM).
Viktigt är också ambassadörer (dvs utvalda slutanvändare av systemet) och externa leverantörer – IT när det gäller integration med externa system, jag kan också vara marknadsföringsbyråer som genomför kampanjer för företaget (i fallet Salesforce Marketing Cloud, Audience Studio, Pardot).
-
Salesforce ger dig möjlighet att integrera med alla system, oavsett i molnet eller i kundens miljö. Han kan båda aktivt hänvisa till (ring API) andra system, såväl som att kallas av andra system.
Dessutom har Salesforce sina egna integrationsverktyg – Mulesoft, som stöder alla tillgängliga integrationsmetoder på plattformen.
-