Managed service inom Salesforce – Ett kundcase om ett läkemedelsföretag [EN]
  • Online
  • 25/03/2021
  • 10:00-11:00
  • FREE EVENT

Händelsebeskrivning

Utmaningarna med Salesforce slutar inte efter implementeringen av systemet. Det är lika viktigt att utnyttja systemets fulla kapacitet och säkerställa att den fungerar smidigt över tid, samt att utveckla nya funktioner.

IT-avdelningarna i stora företag är redan ansvariga för många områden, det gör tyvärr att driften av Salesforce blir ett problem eftersom tiden inte alltid räcker till. Den stora bristen på Salesforce-specialister i marknaden och deras vanligtvis höga löner hjälper inte.

Det är därför inhyrda tjänster ökar i popularitet. En organisation anförtror den långsiktiga driften av Salesforce till ett specialiserat externt företag, en leverantör, som har teknisk bakgrund och erfarenhet för att möta utmaningen.

Var med på vårt webbinarium där vi kommer att prata mer detaljerat om Managed Service inom Salesforce. Våra experter kommer inte bara att prata om tjänstens fördelar, de kommer även presentera ett kundcase för ett globalt läkemedelsföretag, presentera olika metoder och ge tips på hur du väljer en ansvarig leverantör.

Obs: webbinaret kommer att hållas på engelska.

Anslut till vårt webbinarium om Managed Service
Vi erbjuder kunskap som kommer till praktisk användning
Managed Service Expert Badge
Vår expertis

Är du osäker på om vi är en trovärdig leverantör? Under de senaste åren har vi slutfört dussintals projekt för globala företag som använder Salesforce-tekniken. Som en del av Salesforce partnerprogram har vi även fått en expert-utmärkelse för våra tjänster, vilket är en bekräftelse på vår stora erfarenhet och kunskap.

Agenda
  • Vad menar vi med Managed Service? Denna omfattande tjänst kan förstås på olika sätt, så låt oss börja med att förklara exakt vad vi menar. På Craftware erbjuder vi Managed Service främst till företag som arbetar med Salesforce-plattformen.

  • Konkret, mätbart och objektivt – är några av fördelarna med Managed Service. Vi kommer att prata om fördelar baserat på vår erfarenhet av våra nuvarande kunder.

  • Ett exempel från vårt femåriga samarbete med ett stort företag från läkemedelsindustrin. Vi kommer att presentera resultat före och efter ur ett affärsperspektiv och de förändringar som systemanvändarna märker av.

  • Till sist kommer vi att sammanfatta webbinariet och gå igenom viktiga egenskaper du bör leta efter när du ska välja rätt leverantör. Med en så komplex tjänst som Managed Service är det viktigt att välja rätt partner.

Vem riktar sig webbinaret till?
  • webinar-zolty

    Ansvariga för IT-avdelningar

  • webinar-zielony

    Ansvariga för Salesforce utveckling och underhåll

  • webinar-niebieski

    Yrkesverksamma inom Salesforce

Vilket case kommer vi att presentera under webbinaret?

I mitten av 2019 tog vi över support- och utvecklingstjänsterna för ett system byggt på Salesforce Service Cloud från en befintlig leverantör, ett globalt IT-företag.

Kunden som är ett globalt läkemedelsföretag ville erbjuda en högre servicekvalitet till systemets användare, optimera underhållskostnaderna och ändra vissa delar i systemet, från felhantering till hanteringen av användarförfrågningar och löpande systemutveckling utförda av separata team, till att hanteras av ett mångfacetterat team som arbetar i DevOps-modellen (Dev – Development, Ops – Operations). Systemet i detta företag används främst för att möjliggöra ett bättre samarbete med kundernas externa och interna partners, samt mellan kommersiella och medicinska avdelningar.

Craftware ansvarar för att hantera förfrågningar och utveckla systemet baserat på kraven.

Hur förbättrade vi nyckeltalen inom SLA (service level agreement) från 85% till 96%? Hur organiserade vi processer, uppdateringar och standarder för organisationens struktur? Vilka fördelar ser kunden efter mer än ett års samarbete?

Anslut till vårt webbinarium – där svarar vi på alla dina frågor!

business case pharma
Talare
  • Magda har en stor passion för sport, särskilt volleyboll. Sporten har lärt henne disciplin, tålamod, uthållighet, något hon särskilt använder sig av i sitt yrkesliv – lagarbete.

    Hon har arbetat inom it sedan 2009 och på Crafttware i nästan fyra år. Magda arbetar som Service Delivery Manager och leder och utvecklar teamet för Service Delivery Managers. I hennes arbete är det viktigt att leverera ett slutvärde till kunden, vilket gör att företagen i större utsträckning uppnår sina affärsmål och blir nöjda med avtalen.

  • Lidia har arbetat med försäljning inom it i 9 år. Hon specialiserar sig på att stödja både små och stora företag samt globala organisationer. Hon erbjuder ett brett utbud av tjänster relaterade till Salesforce – från implementering av programvara till slutprojekt i en fast prismodell, till implementeringsstöd för system och utbildningsprogram för it-team.

    Hon har arbetat på Craftware som försäljningschef i nästan fem år och leder ett säljteam med flera personer i Business Unit Software House. Lidia diskuterar gärna nya lösningar skräddarsydda efter kundens unika behov.

Registrera dig för webinaret