Ge dina kunder den bästa upplevelsen

Vi vet mycket väl vad som är de vanligaste problemen för marknadsavdelningar, oavsett bransch: generiska marknadsföringskampanjer, som i slutändan inte leder till stora marknadsföringskostnader, utan att vara medvetna om deras vinster, brist på kunskap om ROI, oförmåga att leverera personliga meddelanden till mottagare och mycket annat. Låter det bekant?

Vi möter våra kunder med dessa typer av problem och utmaningar, vi känner också dem från obduktion. Salesforce-marknadsföringsautomationsverktyg tillåter dig inte bara att integrera information om dina kunder med alla offline- och onlinekampanjer, utan också effektivt nå personer som inte är dina kunder än.

Skapa automatiserade marknadsföringsvägar, organisera omfattande kampanjer med kanaler som e-post, sociala medier, sms och push och dra sedan slutsatser baserade på läsbara och för närvarande tillgängliga rapporter och instrumentpaneler.

man working on the computer
Fördelar
  • icon_spersonalizowane-kampanie-marketingowe-1

    Personliga marknadsföringskampanjer

    Hantera data, förutsäga beteende och skapa kundbeteendevägar och skräddarsy sedan marknadsföringsmeddelandet till det.

  • icon_cenny-czas-twoich-pracownikow

    Värdefull tid för dina anställda

    Automatisera marknadsföringskampanjer på ett sådant sätt att du lämnar så mycket tid som möjligt till dina anställda för andra kreativa aktiviteter.

  • icon_raportowanie-w-czasie-rzeczywistym-1

    Rapportering i realtid

    Övervaka avkastningen på dina marknadsföringskampanjer och välj endast effektiva metoder för att nå kunder.

  • icon_integracja-dzialan-marketingowych-z-CRM

    Integration av marknadsföringsaktiviteter med CRM

    Anslut marknadsförings- och försäljningsaktiviteter nära och arbetar på en plattform

Hög effektivitet
0
snabbare skapande av marknadsföringskampanjer
0
23% ökning av avkastningen på investeringar
0
fler omvandlingar
0
ökning av antalet leads
0
ökning av antalet besök på webbplatsen

Källa: “Voice of the Customer” survey / Confirmit 2016 and Salesforce Pardot Customer Relationship Study 2015

Hur skiljer sig Pardot från Marketing Cloud?

Pardot – B2B marknadsföring

  • Säljarens personliga kontakt med kunden
  • En lång inköpsprocess
  • Kommunikationskanaler: e-post, webb
  • Mindre kundbas
  • Branscher, t.ex. högteknologi, logistik
  • Tidigare kundvalidering
  • Låg volym, hög beröring

Marketing Cloud -B2C marknadsföring

  • Varumärkeskontakt med kunden
  • Kort inköpsprocess
  • Kommunikationskanaler: e-post, mobil, socia media, web
  • Större kundbas
  • Branscher, t.ex. detaljhandel, e-handel, turism
  • Ingen kundvalidering
  • Hög volym, låg “Touch”
Vanliga frågor
  • Salesforce fungerar endast i den offentliga molnmodellen. Detta betyder att:

    • alla kunder använder exakt samma programvaruversion,
    • uppdateringarna är automatiska och installeras 3 gånger per år för alla,
    • Salesforce-användargemenskapen hjälper sig själv inom forumet genom att diskutera samma funktioner som fungerar lika för varje klient,
    • Trailheads gratis träningspaket är synkroniserat med den nuvarande versionen av Salesforce och utvecklas i samma uppdateringscykel som hela plattformen.

  • I huvudsak är det utbudet av funktionalitet. Salesforce Marketing Cloud är ett omfattande verktyg designat för organisationer som arbetar i B2C-miljön (till exempel e-handel, detaljhandel). Där har vi en betydande volym mottagare, transaktionsprocess för konvertering och försäljning. I sin tur bevisar Pardot i organisationer från B2B (t.ex. Craftware). Kundernas volym är lägre och försäljningsprocessen är mer långvarig, ofta ledd av säljteamet.

  • Vi strävar efter att klienten ska vara så oberoende som möjligt efter implementeringsprojektet, att ha en eller flera administratörer som kommer att vara en intern supportlinje. Men ofta beslutar kunderna om ytterligare support från oss för att ha en erfaren partner till hands i svårare fall / problem.

Förbättra din kampanj
Har du en fråga? Skriv till oss, vi svarar gärna
Aleksandra Pasek

Product Marketing Manager

sales@craftware.pl