Ge bästa service

Typiska problem för företag där kundtjänstavdelningar är ofta långsamma svar på en entreprenörs utredning, brist på ett enhetligt serviceprogram, spridd information om kontakthistoriken. Som ett resultat är både kunder och konsulter frustrerade och hela processen onödigt förlängd.

Vi känner till dessa problem eftersom vi har stött våra kunder i att hantera dem. Salesforce Service Cloud erbjuder verktyg för att möta och förstå kunden och snabbt lösa sina problem. Det stöder många populära kundkontaktkanaler, såsom telefon, e-post, chat och Facebook Messenger. Att kontrollera det stora antalet rapporter från många kanaler kan vara en utmaning, men Service Cloud har en frågefördelningsmekanism, kallad Omni-Channel, som gör att den klarar sig.

Det som i dag är avgörande för kundtjänst med tanke på mottagaren av varumärket är känslan av att vara omhändertagen och viktig. Oavsett om du har tio kunder eller tiotusen om året, så aktiverar Salesforce Service Cloud denna uppgift.

man working on the computer
Fördelar
  • icon_latwy-dostep-do-historii-1

    Enkel åtkomst till applikationshistorik

    Tillgång på all rapporteringsdata och kommunikation med kunden, direkt och på ett ställe, gör att du bättre kan förstå hans behov.

  • icon_kontakty-w-wielu-kanałach-1

    Flerkanalskontakt (Omni-Channel)

    Starta kundkontaktkanaler som oftast används: Internetchatt, e-post, telefon eller sociala medier.

  • icon_oszczednosc-czasu-konsultantow

    Sparar tid för konsulter

    Förse ditt team med vänliga verktyg, tillsammans med nödvändiga data och arbetsflöden: konversationsskript, svarsmallar, automatiska aviseringar.

  • icon_baza-wiedzy-online

    Nuvarande kunskapsbas online

    Det hjälper dig att hitta svar på vanliga frågor ännu snabbare och hjälpa dig att få nya anställda till ditt team.

Hög effektivitet
0
snabbare lösning av dina kunders problem
0
ökad effektivitet hos kundserviceansatt
0
kunder nöjda med kontakt via onlinechatt
0
fler frågor som redan avgjorts vid den första kontakten med klienten

Källa: http://www.salesforce.com/uk/customer-success-stories/vax/

Vanliga frågor
  • De viktigaste kontaktkanalerna som Serivce Cloud stöder är: e-post, chat, webbformulär, telefon, videochat. Andra kontaktkanaler kan enkelt integreras i Service Cloud. För våra kunder har vi ofta introducerat kanaler som: SMS, meddelanden från kundpaneler, Facebook-inlägg etc.

  • Integrationen mellan systemet för hantering av telefonsamtal och Service Cloud består i aktiv överföring av data på telefonanslutningen direkt till webbläsaren för användaren som arbetar på Service Cloud. Service Cloud identifierar kunden via telefonnummer och visar (hämtar) kundkortet automatiskt när samtalet tas emot. Service Cloud presenterar 360-graders syn på klienten och möjliggör ett effektivt arbete med sina frågor och i relation till hans data.

  • I alla frågor inom området Kundupplevelse (marknadsföring, försäljning, service) och relaterade till den. Dessutom kan Salesforce stödja interna processer i organisationer.

Förbättra din kundservice
Har du en fråga? Skriv till oss, vi svarar gärna
Jakub Ładyński

Marketing Manager

sales@craftware.pl