Förvandla försäljningsutmaningar till framgång för ditt företag

Förvandla försäljningsutmaningar till framgång för ditt företag

Vad varje säljavdelning behöver är en process. Ett ordnat mönster för att hantera en ledning från marknadsavdelningen, en potentiell kund som kommer från webbplatsen eller presentera ett erbjudande, förhandlingar och slutföra försäljningen.

När detta är ordnat kan du gå vidare till verklig affärsutveckling, snabbare slutförande av kontrakt och bättre vård för befintliga kunder.

Salesforce Sales Cloud är ett CRM-verktyg i högsta klass som möjliggör effektiv blykonvertering, snabbare avslutning av försäljningen och framför allt förståelse av ditt företag.

Tack vare antagna mål och förväntningar vet säljteamet vilka transaktioner de bör fokusera på. Oavsett om din utvecklingsstrategi är att nå nya kunder eller att sälja till kunder från en befintlig bas, skapades vår plattform för att möta dessa utmaningar.

man working on the computer
Fördelar
  • icon-latwe zarzadzanie

    Enkel hantering av kunddata

    Hela kontakthistoriken inbyggd i CRM. Säljaren har tillgång till det när som helst, även offline, från en taxi, på väg till kunden, från telefonen.

  • icon_automatyzacja-codzinnych-zadan-1

    Automatisera vardagliga uppgifter

    Din och dina anställdas tid är värdefull: standardisera processer och automatisera upprepade uppgifter. Få tid för en kreativ inställning till kunder.

  • icon_uwspolniony-proces-sprzedazy-1

    Samma försäljningsprocess

    Ge varje potentiell kund samma köpupplevelse. Samtidigt underlättar du dina säljares arbete.

  • icon_kontrola-realizacji-celow-sprzedazowych-1

    Kontrollera genomförandet av försäljningsmål

    Övervaka genomförandet av försäljningsplaner i realtid tack vare lättillgängliga rapporter och instrumentpaneler.

Hög effektivitet
0
ökning av försäljningseffektiviteten
0
snabbare kassa
0
snabbare blykonvertering
0
ökning av produktiviteten i försäljningsavdelningen

Källa: http://www.salesforce.com/eu/products/sales-cloud/why-salesforce/

Vanliga frågor
  • Sales Cloud är en produkt som hjälper till att automatisera B2B-försäljningsprocesser. Det är idealiskt för att genomföra komplexa, långsiktiga och flerstegiga försäljningsprocesser.

  • Från vår erfarenhet rekommenderar vi produktägaren som huvudrollen, den person som är ansvarig för implementering på kundens sida (ansvar för affärs- och tekniska krav, samordning av andra personer på kundens sida, ansvar för vidare systemunderhåll och utveckling).

    För att projektet ska bli framgångsrikt är det nödvändigt att involvera: projektets sponsor / sponsorer (vanligtvis VD, styrelseledamöter), affärsprocessägare, som kommer att inkludera CRM, IT (Arkitekt som känner till systemen i företaget omfattande, personer ansvariga för enskilda system som kommer att integreras med CRM).

  • Det beror på implementeringar som till stor del är baserade på standardförsäljningsfunktioner, implementeringstiden beräknas i veckor (3-5 veckor). För mer komplexa projekt, där det är nödvändigt att skapa moduler som uppfyller affärsbehov utanför standardlösningarna, eller kräver integration med andra system, försöker vi köra Salesforce så snart som möjligt efter några månader från början av arbetet (3-5 månader).

Förbättra din försäljning
Har du en fråga? Skriv till oss, vi svarar gärna.
Piotr Łabiński

Account Manager

sales@craftware.pl